Usluge
Modeli kompetencija
Kompetencije su PONAŠANJA kojima se postiže izvrsnost u radu i temeljem kojih možemo razlikovati izvrsne djelatnike od onih koji to nisu. Predstavljaju jasne standarde ponašanja koji se očekuju od djelatnika i čine temelj za osobni i profesionalni razvoj.
Kompetencije omogućuju:
- olakšavaju prepoznavanje potencijala, odnosno djelatnika spremnih za promociju
- pomažu u ostvarenju željene organizacijske kulture: olakšavaju komuniciranje očekivanih ponašanja
- znatno smanjenje troškova treninga jer se usmjeravamo na razvoj ključnih područja
Kako ćete znati treba li Vam model kompetencija?
- djelatnici nisu sigurni koja se ponašanja očekuju od njih
- želite potaknuti drugačije ponašanje djelatnika
- želite lakše prepoznati djelatnike s potencijalom
- želite strukturirano planiranje programa razvoja i usmjereno na organizacijske potrebe
- želite uvesti promjenu u organizacijsku kulturu
- niste sigurni koje će Vam vještine biti potrebne u budućnosti (rastom tvrtke)
Ako ste potvrdno odgovorili na minimalno dvije prethodne tvrdnje – potreban Vam je model kompetencija!
Zašto Artis Rei?
Naš model kompetencija bazira se na pouzdanoj i provjerenoj matrici vještina. Model razvijamo i unapređujemo zadnjih 15 godina temeljem povratne informacije i iskustva nekoliko tisuća djelatnika i menadžera.
Iskustvo je pokazalo da uobičajeni djelatnik i menadžer ima razvijeno oko 40% kompetencija (ponašanja) dok izvrsni djelatnik i menadžer ima razvijeno više od 80% kompetencija (ponašanja) u modelu. K tome, izvrsni djelatnici i menadžeri ne iskazuju negativne oblike ponašanja: na organizacijski uspjeh i rezultate uvijek utječu pozitivno!
Prilagodbu modela kompetencija i konkretnih opisa ponašanja započinjemo razumijevanjem Vaše poslovne strategije, poslovnih procesa i ključnih vještina temeljm koji se ističu najbolji.
... za one koji žele znati više...
Kao što smo i naveli, kompetencijama smo usmjereni isključivo na ponašanje djelatnika, a ne npr. njegova znanja ili crte ličnosti koje ne možemo direktno opaziti u njegovom ponašanju. Na primjer, djelatnik može imati izuzetna stručna znanja ali ih rijetko primjenjuje u radu i/ili poboljšanju procesa; u tom slučaju njegova stručnost ne dolazi do izražaja u svakodnevnom radu i ne može se uočiti u njegovom ponašanju.
Imamo model kompetencija i što sada?
Da bismo model kompetencija mogli koristiti u drugim HR procesima, potrebno je provesti procjenu razvijenosti pojedine kompetencije.
Svaki djelatnik u bilo kojem trenutku može sam procijeniti razvijenost vlastitih kompetencija, koristiti raspoloživost resursa za učenje i osigurati si brži razvoj i napredovanje. No uz samoprocjenu, obično se koriste sljedeće metode procjene:
- procjena nadređenog
- 360* procjena
- centri procjene (assessment centri = ACC)