Škrinja znanja
1. Privući pa zadržati ili zadržati pa privući
Na tržištu rada u zadnjih nekoliko godina mogu se uočiti znatne promjene: potraga za kvalitetnim djelatnicima je svakodnevica, a i djelatnici su sve zahtjevniji... Pregledaj članak
2. Intervju - alat za procjenu kandidata i djelatnika
Uspješnost provedbe intervjua ovisi o kvaliteti kako pripreme tako i postavljenih pitanja, nužno povezanih sa samim poslom i odgovornostima djelatnika na određenom radnom mjestu... Pregledaj članak
3. Kako uspješno delegirati
Učinkovito delegiranje je vrlo zahtjevno. To je možda i jedan od težih zadataka koje menadžer treba učiniti, budući da je potrebno riješiti ravnotežu između previše i premalo delegiranja, odnosno ravnotežu između prevelike i preslabe kontrole... Pregledaj članak, Pregledaj prilog
4. Sustav upravljanja radnim učinkom - uteg ili pogon
Sustav upravljanja radnim učinkom pomaže nam u objektivnom razlikovanju izvrsnih djelatnika od onih koji to nisu, u prepoznavanju djelatnika koji su zavrijedili napredovanje, u objektivnom nagrađivanju izvrsnih... Pregledaj članak
5. A što s nagradom
Unatoč naporima, menadžeri ponekad ne uspiju postići željene rezultate sa svojim timom. Mogući razlozi su neusklađenost zahtjeva radnog mjesta i sposobnosti djelatnika, nepostojanje potrebnih znanja i vještina za obavljanje radnih zadataka, nerazumijevanje očekivanja, nepostojanje jasnih standarda rada ili nemotiviranost... Pregledaj članak, Pregledaj prilog
6. Kako dati i primiti povratnu informaciju o učinku
Povratna informacija je izravno sredstvo menadžera za učinkovito vođenje pri usmjeravanju i praćenju (kontroliranju) članova tima... Pregledaj članak
7. Materijalna nagrada
U tekstu "Privući pa zadržati ili zadržati pa privući" kao i tekstu "A što s nagradom" mogli ste vidjeti da materijalno nagrađivanje nije najvažnije u razvoju i održavanju motivacije djelatnika... Pregledaj članak
8. Uvod u menadžment i vještine za uspjeh
Osnovna svrha postojanja funkcije menadžera jest da
vođenjem i upravljanjem svojim timom postiže željene
rezultate. Budući da nam je prirodni slijed napredovanje s
pozicije stručnjaka na poziciju menadžera, često se u
praksi događa da nedavno promovirani menadžeri nisu u
potpunosti svjesni svih svojih ključnih odgovornosti. No
bez svih ključnih odgovornosti ne mogu ostvariti svoju
svrhu – ostvarenje ciljeva organizacijske jedinice, a time i
cijele tvrtke. Što menadžer mora znati i koje vještine
mora steći u ostvarenju izvrsnosti, saznat ćete u daljnjem
tekstu.
Pregledaj članak
9. Menadžerske funkcije ili kako upravljati
"Hrabro srce" je jedan od mojih dražih filmova. Glavni lik William Wallace potaknut osobnim emocijama i osobnom nedaćom želi uništiti englesku vojsku i istjerati je iz škotskih krajeva. Vođen svojom vizijom i ciljem da uništi Engleze, William Wallace ujedinjava razjedinjena škotska plemena i kreće u borbu za škotsku neovisnost. Nezaboravna je scena škotske vojske uoči bitke s moćnijom engleskom vojskom. Wallace na konju prolazi ispred cijele vojske i iznosi joj razloge zbog kojih vrijedi umrijeti za svoju domovinu...
Kao i William Wallace, svaki uspješni menadžer, kako
bi postigao željene ciljeve, mora znati planirati,
organizirati, utjecati na druge/motivirati i kontrolirati
(pratiti i nadzirati). Kako uspješno provesti sve četiri
funkcije saznajte u daljnjem tekstu.
Pregledaj članak
10. Kako uspješno voditi
Vođenje, odnosno utjecanje na ponašanje drugih nije jednokratni događaj. Upravljanje ponašanjem i učinkom drugih je cjeloživotna odgovornost svakog menadžera, a uspješan menadžer tako djeluje tijekom svake minute svog radnog vijeka.
Iako brojni autori godinama proučavaju vođenje, još
uvijek se ne mogu sa sigurnošću utvrditi čimbenici koji
dovode do uspješnih rezultata u konkretnom vremenu i
mjestu. Razlog tome je što životne, a time i radne situacije
nisu nikada statične. Svaka je situacija, iako naizgled
slična – drugačija. I najmanja promjena okolnosti
rezultira potpuno drugačijom situacijom. Stoga možemo
govoriti jedino o prikladnosti stilova vođenja u različitim
uvjetima.
Pregledaj članak
11. Kako učinkovito upravljati vremenom
Svi znamo onu staru poslovicu "vrijeme je novac". Bez
obzira na to, mnogi od nas i nadalje neučinkovito i
neracionalno upravljaju vremenom. No učinkovito
upravljanje vremenom zapravo je učinkovito upravljanje
vlastitim životom. Ipak nam se svejedno događa da se
probudimo s grčem u želucu, jer nam je još sinoć bilo
jasno da nećemo savladati sve zadatke koje bismo morali.
Na poslu nas čekaju sastanci, pisanje izvještaja koje
direktor hitno treba, bezbroj telefonskih poziva. To često
i nije sve. Trebamo se posvetiti novim klijentima, pisati
ponude, ugovore, usmjeravati ili učiti mlađe suradnike...
Ima toga mnogo. A što je najgore – ponavlja se iz dana u
dan. Možemo li tome stati na kraj? Moramo! JER NA
TAKAV NAČIN NE MOŽEMO RADITI!
Pregledaj članak